Szef zespołu Mercedesa twierdzi, że jego ekipa zidentyfikowała już obszary, które powinny zapewnić jej bolidowi znaczącą poprawę osiągów, ale zaznacza, że zespół nie będzie w stanie sprawdzić nowych rozwiązań w tym roku.
Podczas weekendu w Singapurze Lewis Hamilton zakwalifikował się do wyścigu na trzecim miejscu, ze stratą zaledwie 0,1 sekundy do lidera, a jego ekipa od początku sezonu dwoi się i troi, aby zrozumieć gdzie popełniła błąd w projektowaniu W13.
"Zawrócenie statku w tej branży to trochę jak sterowanie tankowcem" wyjaśniał Wolff. "Najpierw trzeba zrozumieć przyczyny problemów z brakiem osiągów, a następnie trzeba zdjąć skórę, wiele skór: co jest pierwszą warstwą? Co jest drugą?"
"Czy poznaliśmy już wszystkie pytania i odpowiedzi? Nie. Ale uważam, że duża część osiągów, której nam brakuje już została odkryta. Nie możemy tego zmienić w tym roku, ale decyzje zostały już podjęte pod kątem przyszłego sezonu."
"Nie mogę jednak powiedzieć ze stuprocentową pewnością, że w przyszłym roku będziemy walczyli o mistrzostwo świata. Taki jest cel, tego się spodziewamy, ale mamy robotę do wykonania."
W związku z limitem budżetowym, który w tym roku został obniżony z grubsza do 140 milionów dolarów, a w przyszłym zostanie zredukowany do 135 milionów, Wolff przyznał, że jego ekipa zrezygnowała w tym roku rozwoju konstrukcji W13 pod kątem zmniejszenia jego masy, ale potwierdza, że takie działania będą miały miejsce przed sezonem 2023.
Mercedes ma w tym roku jeszcze pięć prób, aby spróbować wygrać wyścig. Jeżeli to się nie uda taka sytuacja przytrafi się mu po raz pierwszy od 2011 roku. To samo z resztą dotyczy Lewisa Hamiltona, który w trakcie swojej kariery do tej pory miał przyjemność zwyciężać przynajmniej raz w każdym swoim sezonie startów.
04.10.2022 15:08
0
Podaję sposób jak ,,odzyskać kawał osiągów" Trzeba się pilnie udać do FIA I porozmawiać.
04.10.2022 15:35
0
@1 jak to mają w zwyczaju pod stołem załatwić jakieś dodatkowe reguły, zakazy, nakazy i osiągi się znajdą :D Czyli to co Mercedes i Cioto robią czas cały :D W tym są naprawdę mistrzami świata :D
04.10.2022 16:17
0
KAŻDY z zespołów ma swoje za uszami. RB może są lepsi? A Ferrari? Jakby poszukać, to każdy dominujący zespół z ostatnich dwóch dekad byłby na cenzurowanym. Inni też psioczą na konkurencję.
04.10.2022 16:20
0
O, sory... Trzeba by wziąć trochę większą rozpiętość w czasie, niemniej RB potrafi mocno ryja wydrzeć.
04.10.2022 16:31
0
Pisze to jako fan RB , panowie na tym to polega . Czytam Twittera czytamm to forum i mam wrażenie że tylko mały procent fanów rozumie formule 1. Tutaj trzeba oszukiwać jak można. I trzeba być skurwysynem że tak to napiszę. Miękkie fajki szybko wypadają z gry. Niech sobie Mercedes załatwia co trzeba pod stołem i już nie mogę się doczekać przyszłego sezonu i prawdziwej walki.
04.10.2022 17:48
0
Czyli pan złotousty mówi, że już prawie wiedzą co należy zmienić w regulaminie technicznym na sezon 2024?
04.10.2022 21:18
0
Panie Wolff, niech pan tylko uważa, co by ten odzyskany kawał osiągów u FIA nie trafił rykoszetem do Red Bulla
04.10.2022 22:05
0
@1: w sedno, w 10. Tak jak od zawsze robi to RBR
05.10.2022 02:35
0
Ponieważ osłabili tylko Ferrari, zmianami w trakcie sezonu, to teraz będą kontynuować kampanię. Ten zespół to istny rak dla F1. Uwielbiam markę Mercedes, nie znoszę zespołu Mercedes w F1. Każdy zespół ma coś za uszami, ale tylko Mercedes potrafi do pewnego stopnia kontrolować FIA tak by im sprzyjało. Przez lata nie cierpiałem Ferrari - za to samo, ale obecnie jest jeszcze gorzej.
07.10.2022 13:40
0
Niech wezmą @Kruk z powrotem. On robi Neweya bez mąki. Ostatni Mercedes przy którym pracował to W07
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się